جستجو کردن

خریدار عمده لوله پلی اتیلن گازی در تهران

لوله های پلی اتیلن گازی کاربرد بسیار زیادی در انتقال گاز شهری دارند، که این لوله ها در تهران به صورت عمده عرضه می شود.

مقاومت لوله پلی اتیلن گازی

برای تولید لوله پلی اتیلن های گازی از مواد پلی اتیلن مرغوب با گرید PE 100 استفاده می‌ شود؛ به همین علت مقاومت بسیار بالای این لوله‌ ها باعث کاربرد آنها در صنایع نفت و گاز شده است؛ در قسمت زیر مقاومت این لوله‌ ها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • مقاومت در برابر ضربات مکانیکی و فشار

برای ساخت لوله‌ های پلی اتیلن استفاده از مواد پلی اتیلن با دانسیته بالا باعث شده است، این لوله‌ ها تحمل 20 بار فشار را داشته باشند؛ به همین علت عملکرد این لوله‌ ها در محیط‌ هایی با آب و هوای معتدل از خود عملکرد بسیار عالی نشان می‌ دهد؛ همچنین این لوله‌ ها قابلیت تحمل دما های بالا و پایین مثل 80+ و 70_ درجه سانتی گراد را دارند.

  • مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید

لوله پلی اتیلن نیز مانند سایر لوله ها در برابر اشعه خورشید از مقاومت بالایی برخوردار است؛ زیرا برای تولید این لوله‌ ها از مواد سازنده ای استفاده می‌ شود که تاثیر زیادی در حفظ کیفیت این محصول در برابر اشعه خورشید دارد؛ بنابراین در صورت تماس مستقیم با اشعه فرابنفش خورشید دچار شکستگی و ترک خوردگی نمی‌ شود؛ یعنی کیفیت خود را از دست نمی‌ دهد.

  • مقاومت در برابر سرما و حرارت

مواد پلی اتیلن موجود در این لوله‌ ها باعث می‌ شود در برابر حرارت و سرما از خود مقاومت بالایی نشان دهند؛ چرا که این لوله‌ ها در دمای 40_ درجه تا 65+ درجه سانتی گراد دارای مقاومت و پایداری بسیار مناسب می‌ باشند.

  • مقاومت در برابر خوردگی و اثرات مواد شیمیایی

لوله‌ های پلی اتیلن گازی نقش گسترده‌ ای در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دارد، که کاربرد اصلی این محصول در انتقال گاز با حجم زیاد است؛ بنابراین به علت رسانای الکتریکی پایینی که در مقابل خوردگی‌ های الکتریکی، به وجود آمده از نمک‌ ها و اسید ها وجود دارد، این لوله ها دارای مقاومت طولانی در برابر خوردگی و به ویژه گرما (تا 95 درجه سیلیسیوس) می باشند.

همچنین مقاومت بالای این لوله‌ ها باعث می‌ شود، در محیط‌ های شیمیایی و اسیدی سطح این لوله‌ ها دچار پوسیدگی و سوراخ شدگی نشود؛ از همه مهم‌ تر این لوله‌ ها در برابر آتش نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که نکته بسیار مهم دیگری که در مقاومت لوله‌ های پلی اتیلن تاثیر بسزایی دارد؛ نصب این لوله‌ ها به نحو صحیح و مطابق ملاحظات مهندسی است، که در کنار افزایش مقاومت، در طول عمر این لوله‌ ها نیز موثر است.

انواع لوله پلی اتیلن گازی

لوله‌ های پلی اتیلن گازی یکی از رایج‌ ترین لوله‌ های مورد استفاده در صنعت گاز، پتروشیمی و نفت است؛ که از جایگاه ویژه‌ ای در این صنایع برخوردار می‌ باشد؛ که این مقاله به انواع و سایز های مختلف لوله های پلی اتیلن گازی اختصاص داده می‌ شود.

این لوله ها از سایز 4.3 اینچ تا 10 اینچ با اندازه های 25 میلی متر تا 250 میلی متر، تولید و عرضه می گردند؛ که سایز بندی این لوله‌ ها بر حسب میلی متر و اینچ به شرح زیر می‌ باشد:

  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 4.3 اینچ دارای قطری با اندازه 25 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 2 اینچ دارای قطری با اندازه 63 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 3 اینچ دارای قطری با اندازه 90 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 4 اینچ دارای قطری اندازه 110 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 5 اینچ دارای قطری با اندازه 125 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 6 اینچ دارای قطری با اندازه 160 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 8 اینچ دارای قطری با اندازه 200 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 9 اینچ دارای قطری با اندازه 225 میلی متر
  • لوله های پلی اتیلن گازرسانی 10 اینچ دارای قطری با اندازه 250 میلی متر

لازم به ذکر است این لوله‌ ها نیز مانند سایر لوله‌ ها بر اساس فاکتور ها و مشخصات مختلفی مانند: قطر، کاربرد و نحوه تولید طبقه‌ بندی می‌ شوند؛ برای مثال همانطور که در مطالب بالا ذکر شده است، این لوله‌ ها از نظر سایز بندی، از قطر 25 تا قطر 250 طبقه بندی می شوند؛ همچنین از نظر نوع کاربرد لوله های پلی اتیلن گازی به سه دسته پتروشیمی، نفت و گاز تقسیم می شوند و از همه مهم تر این لوله ها از نظر نحوه تولید نیز به صورت تک لایه، دو لایه و همچنین اسپیرال و کاروگیت تولید می شوند.

قیمت لوله پلی اتیلن گازی 1402

در سال 1402 و سال های دیگر، قیمت لوله های پلی اتیلن گازی بر اساس عوامل اثر گذار تعیین و قیمت گذاری می شود؛ که این عوامل شامل موارد زیر می باشد.

  • عرضه و تقاضا

زمانی که میزان تقاضا برای لوله پلی اتیلن گازی افزایش پیدا کند و عرضه این محصول با کاهش روبرو شود؛ به جرات می‌ توان گفت قیمت این محصول افزایش پیدا می‌ کند؛ لازم است بدانید این رابطه برعکس نیز می‌ شود؛ همچنین تغییر در نیاز بازار و افزایش تقاضا در صنایع مختلف از عوامل تاثیر گذار در عرضه و تقاضا می‌ باشد.

  • تغییر نرخ ارز

اگر لوله پلی اتیلن گازی جزو محصولات وارداتی باشد و نرخ ارز خارجی دچار نوسان (افزایش یا کاهش) شود؛ امکان تغییر قیمت این لوله وجود دارد؛ چرا که با افزایش نرخ ارز خارجی قیمت محصول نیز دچار افزایش می‌ شود.

  • هزینه تولید

از دیگر عواملی که در تغییر قیمت لوله ها تاثیر گذار است، هزینه‌ های تولید می‌ باشد؛ که در صورت ایجاد تغییر در هزینه‌ های تولید قیمت این لوله‌ ها نیز تغییر می‌ کند؛ افزایش هزینه‌ نیروی انسانی، حمل و نقل و غیره باعث افزایش قیمت این محصول می‌ شود.

  • قیمت مواد اولیه

قیمت لوله‌ های پلی اتیلن گازی بر اساس قیمت مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصول تعیین می شود؛ مواد اولیه‌ ای مانند پلی اتیلن دارای قیمت متفاوتی در بازار می‌ باشد، که افزایش قیمت مواد اولیه این محصول باعث افزایش قیمت لوله‌ های پلی اتیلن گازی می‌ شود.

لازم به ذکر است عوامل های ذکر شده به صورت مستقیم در قیمت این محصول و همه محصولات در سطح بازار های جهانی تاثیرگذار می‌ باشد؛ از طرفی همه لوله‌ هایی که توسط این مجموعه به فروش می‌ رسد دارای کیفیت بالا، استاندارد های لازم و تاییدیه می باشند.

قیمت مورد تایید لوله‌ های پلی اتیلن گازی در مجموعه ما 56,000 تومان الی 16,000,000 تومان می‌ باشد.

برای انجام خریدی راحت‌ تر می‌ توانید از طریق وب سایت و شماره‌ های موجود در صفحه جهت خرید و مشاوره اقدام کنید.

تماس با ما