جستجو کردن

اولین تولید کننده لوله پولیکا درجه یک در ایران

کشور ایران جزو اولین تولید کننده لوله پولیکا در دنیا می باشد که لوله پولیکا های درجه یک را وارد بازار کرده است.

بهترین لوله پولیکا برای جدار چاه

برای انتخاب بهترین لوله پلیکایی که برای جداره چاه مناسب است؛ باید به نکاتی مانند: نوع مصرف، میزان عمق چاه، حجم پمپاژ و شرایط  محیطی توجه داشته باشید.

بهترین لوله پولیکا برای جداره چاه، لوله‌ هایی هستند در برابر املاح، مواد شیمیایی و اسیدی موجود در خاک دچار پوسیدگی، زنگ زدگی و ساییدگی نشوند؛ چرا که این لوله‌ ها باید سال‌ های زیادی بدون ایجاد خوردگی در اعماق زمین کارایی داشته باشند.

این لوله‌ ها باید بدنه ای مستحکم داشته باشند تا در برابر زلزله و سایز حرکات لایه های زمین از مقاومت خوبی برخوردار باشند و در کنار استحکام و مقاومت باید کمی خاصیت انعطاف پذیری داشته باشند تا در اثر فشار یا ریزش دیواره چاه دچار شکستگی و خمیدگی نشوند.

لوله‌ پولیکا هایی که برای دیواره چاه استفاده می شوند باید دارای دیواره ای شیاردار باشند تا مقاومت بیشتری در برابر ریزش دیواره چاه، داشته باشند و پمپاز آب به بیرون راحت تر و بهتر انجام شود.

این لوله‌ ها دارای سطح بیرونی شیاردار و سطح داخلی صاف و صیقلی هستند، که سطح بیرونی این لوله‌ ها از مقاومت در برابر فشار وارده، مقاومت در برابر کاهش و افزایش دما، مقاومت در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی برخوردار می باشند؛ همچنین سطح داخلی آن به دلیل صیقلی بودن به جریان آب سرعت می بخشد؛ یعنی در صورت پمپاژ کردن، آب با سرعت زیاد از لوله خارج می شود.

این لوله ها با توجه به کاربرد فراوانی که در اعماق زمین دارند، بدنه آن ها باید مقاومت بالایی در برابر ریزش دیواره های چاه داشته باشند، تا خاک وارد لوله های آب نشوند.

بدن لوله پولکا ها باید شیاردار و دارای منافذ باز باشد تا به آسانی آب از طریق بدنه به داخل چاه انتقال داده شود؛ همچنین شیاردار بودن آن نیز باعث می‌ شود آب موجود در اطراف چاه، بدون مواد یا خاک وارد چاه شود؛ با این تفاسیر میزان دبی آب افزایش پیدا می‌ کند.

اما لازم است بدانید که همانطور که وجود منافذ در بدن این لوله‌ ها مزایایی دارد، معایبی نیز دارد؛ امکان پر شدن این منافذ از خاک و رسوب گذاری املا ح و نمک موجود در خاک وجود دارد.

نکته بسیار مهم این است که از لوله‌ های پولیکا و لوله‌ های فولادی می توان در دیواره چاه استفاده کرد؛ که با توجه به خصوصیات و مزایای لوله‌ ها، پی برده ایم که از لوله‌ های فولادی کمتر استفاده می‌ شود؛ چرا که به مرور زمان دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می‌ شوند؛ همچنین بدنه لوله‌ های فولادی با گذر زمان در اعماق چاه به علت تماس با مواد شیمیایی دچار تغییر فیزیکی (زنگ زدگی) می‌ شوند.

لوله پلیکا

اتصال لوله پولیکا به لوله پلی اتیلن

اتصال لوله پولیکا و لوله پلی اتیلن با یکدیگر کامل متفاوت است؛ یعنی می‌ توان گفت هر یک از لوله‌ ها از روش های مختلفی به یکدیگر متصل می‌ شوند.

لوله‌ های پلیکا از مواد پی وی سی (PVC) ساخته شده اند، که اتصال این لوله‌ ها از طریق چسب‌ های مخصوص و یا اتصالاتی مانند: دو راه، سه راه و غیره انجام می شود؛ همچنین لوله‌ های پلی اتیلن از ماده پلی اتیلن ساخته می‌ شوند که اتصال این لوله‌ ها از طریق جوش لب به لب، جوش الکتروفیوژن، جوش اکستروژن و اتصالات رزوه ای صورت می گیرد.

اما برای اتصال لوله پلیکا به لوله پلی اتیلن باید از یک روش تلفیقی استفاده کرد؛ یعنی برای اتصال لوله پلیکا از روش چسباندن و برای اتصال لوله پلی اتیلن از روش جوش یا رزوه باید استفاده شود.

در اولین مرحله قبل از نصب ابتدا باید داخل و بیرون لوله کاملاً تمیز شود تا هیچ چربی و روغنی در سطح لوله وجود نداشته باشد؛ در مرحله دوم از یک دوراهی برای این اتصال استفاده می شود؛ که دارای یک سر رزوه مانند و یک سر لوله مانند می باشد؛ در مرحله سوم سر رزوه مانند دوراهی را چسب کاری کنید، سپس لوله پولیکا را به وسیله آچار با دوراهی محکم کنید؛ در مرحله چهارم  سر لوله ای مانند دوراهی را به وسیله ابزار در درون لوله پلی اتیلن فرو برده و با استفاده از بست یا حلقه های محکم کننده آن را محکم کنید.

شما می‌ توانید پس از تست نشتی، از این اتصال استفاده کنید.

خرید لوله پولیکا برای کشاورزی

لوله پولکا ها کاربرد گسترده‌ ای در انتقال آب و فاضلاب و کشاورزی دارند که به دلیل قیمت مناسب این محصول، کشاورزان زیادی از آن استفاده می کنند.

شما نیز می‌ توانید از طریق روش های حضوری و غیرحضوری لوله پلیکا را برای مصارف کشاورزی خریداری کنید.

برای خرید این محصول به روش حضوری شما باید به فروشگاه‌ های موجود در شهرتان که لوله‌ های پولیکا را عرضه می‌ کنند، مراجعه کنید؛ تا با توجه به بودجه و نیازتان لوله مناسبی را خریداری کنید؛ در نظر داشته باشید، برای خرید این محصول باید به فروشگاه‌ های معتبر مراجعه کنید تا محصول با کیفیتی را خریداری کنید.

همچنین می‌ توانید با مراجعه به فروشگاه‌ های اینترنتی، این محصول را از طریق وب سایت‌ فروشگاه های آنلاین خریداری کنید؛ که شما در این روش به تنوع بالایی از نظر سایز، قیمت، کیفیت این محصول دسترسی دارید؛ این روش از خرید جزو رایج‌ ترین روش‌ های خرید در چند ساله اخیر شناخته شده است.

لوله پولیکا

این لوله‌ ها در بازار به قیمت 150,000 تومان تا 3,100,000 تومان به فروش می‌ رسد که قیمت یک شاخه 6 متری از این لوله می‌ باشد، لازم است بدانید که با تغییر سایز، ابعاد و اندازه، قطر و ضخامت لوله نیز تغییر می‌ کند، پس می‌ توان گفت مقدار مواد اولیه مورد استفاده در لوله نیز افزایش و کاهش می یابد، پس قیمت این محصول متغیر است.

مسئله بسیار مهمی که نمی‌ توان از آن چشم پوشی کرد تاثیر عواملی مانند: قیمت دلار، قیمت مواد اولیه، میزان تقاضا، قیمت نفت و غیره می باشد؛ چرا که هر یک از این عوامل به میزان زیادی در تعیین قیمت لوله های پولیکا تاثیر زیادی دارد؛ برای مثال می‌ توان گفت با افزایش و کاهش نرخ دلار، قیمت تمامی محصولات در بازار خرید و فروش دچار نوسان قیمت می شوند.

مجموعه ما یکی عرضه کنندگان برتر لوله های پولیکا در ایران است، که با ارائه محصولی مرغوب و با کیفیت توانسته اعتماد مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کند.

از این رو شما نیز می توانید برای تهیه این محصول به وب سایت ما مراجعه کنید یا از طریق شماره های موجود در صفحه با مشاوران فروش در ارتباط باشید.

تماس با ما